Taiping 30 okt - 1 nov - Reisverslag uit Kuala Krai, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu Taiping 30 okt - 1 nov - Reisverslag uit Kuala Krai, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu

Taiping 30 okt - 1 nov

Blijf op de hoogte en volg Maud

01 November 2015 | Maleisië, Kuala Krai

Van Pangkor met lokale bus naar Taiping voor €2,- overstappen in klein dorpje en zowaar na kwartier komt volgende bus. Overnachten in hostel midden in het centrum. Tijdens verkennen van de stad werd ik overrompeld door een vroege regenhoos en was doorweekt.
Stel je een kale loods voor die roze betegeld is, ventilatoren aan de muren en tl verlichting aan het plafond. Formica tafels bekleed met plastic en licht blauwe plastic stoelen. Dit is de place To be voor een heerlijke maaltijd voor €1,30
Deze dagen bezoek gebracht aan oudste en enige koffiemolen van Maleisië waarbij ik een stuk over de snelweg en spoorbrug moest lopen. Was de moeite zeker waard. In het Perak museum was een historische tentoonstelling over de orang Asli stam. Wat ik nog niet wist was dat zij het sap uit een bepaalde wortel gebruiken om de vissen dronken mee te voeren waardoor ze vanzelf naar boven komen drijven. De gevangenis is hier niet echt gezellig. Slecht eten en je wordt eventueel nog opgehangen.
Vandaag naar een oud vissersdorp geweest. Heb aansluiting bij een groep Maleisiers gezocht waardoor ik meekon met 2 uur durende boottocht. Alle huizen staan op palen met lange steigers ivm het tij. Ook nog schooltje bezocht. Erg leuk. Als 11 - uurtje kregen we kokkels te eten . Iets minder voor mij. In de mangrove bossen langs de rivier leven veel arenden die gelokt worden met voer, dus kon die van dichtbij bewonderen. Ook kwekerij bezocht van een speciale vis, Japanse delicatesse, die bij onjuiste bereiding de dood tot gevolg heeft. Weer terug aan wal op zoek naar de houtskoolfabriek. De chief van de village bracht met achter op zijn moter er hoogst persoonlijk naar toe. Mangrove bomen worden 30 dagen gestookt tot het zwarte briketten zijn geworden die ge exporteerd worden Naar Japan.
De schrik van mijn leven kreeg ik toen ik niets vermoedend door het dorpje liep en er een leguaan van dikke meter voor me uit de goot kwam. Wat een griezel. Gelukkig schrok hij ook van mij. Later in het mangrove bos zag ik er nog een van bijna 2 meter maar toen liep ik hoog op plankieren over hem heen. Morgen met de trein naar het eiland Langkawi aan de noord west kant van Maleisië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Krai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 7057

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: