HOI AN 1/2-6/2 - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu HOI AN 1/2-6/2 - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu

HOI AN 1/2-6/2

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Februari 2016 | Vietnam, Da Nang

Hoi An (werelderfgoed van Unesco) is een oude havenstad, aan het strand, halverwege de kust van Vietnam gelegen aan de Zuid-Chinese zee en nu een soort openlucht museum, met oude Chinese, Franse en Portugese wijken. Hoi An is, in tegenstelling tot veel andere Vietnamese steden, tijdens de Vietnam oorlogen gespaard gebleven van bombardementen. Het is dus nog een oud authentiek stadje met smalle straatjes met koopmanshuizen uit de Chinese tijd. Het stadje staat ook bekend om zijn lampionnen die ‘s avonds worden ontstoken en de vele mogelijkheden tot het maken van maatkleding, tassen en schoenen. Ik heb niets gekocht!
Ik bezoek o.a. De Japanse brug en het Tan Ky house, gebouwd in Japanse en Chinese stijl, waar nog steeds de originele eigenaars (de 7de generatie)wonen. Het huisje ligt naast de rivier en in verband met de vele overstromingen heeft elk huis zeer hoge drempels. 2 jaar terug stond het water zelfs 2 meter hoog.
Maak diverse fietstochten en steek met boot over naar de Cham eilanden voor de kust waar diverse ambachten nog beoefend worden zoals slaapmatten en ronde boten van bamboe vlechten. Probeer zelf ook met zo' n boot te varen maar is het best lastig om vooruit te komen en niet te gaan spinnen. Maak ook nog prachtige tocht naar de restanten van de My Son tempels ( vanaf 8e eeuw), die helaas voor groot deel gebombardeerd zijn door de Amerikanen. Men is echter druk bezig met restaureren.
Heerlijk vegetarisch restaurantje gevonden, echt smullen.
De laatste ochtend slenter ik heerlijk over de markt en geniet van al geuren en kleuren van groente, fruit en stoffen. Ik laat hier ook mijn wenkbrauwen epileren met slechts een zijden draadje, weer een bijzondere ervaring. Mijn gereserveerde busticket naar Hue is per ongeluk geannuleerd, en krijg ik daarvoor in de plaats een taxi aangeboden. Prima geregeld. Vanuit Hue vlieg ik de volgende dag via Hanoi naar Myanmar (loopt allemaal iets anders)

  • 24 Februari 2016 - 14:38

    Marianne:

    Ik zie dat het bij jou al avond is en al weer een mooie dag achter de rug hebt. Jammer dat je niets gekocht hebt. Ze kunnen zulke mooie dingen op maat maken. En dan ook nog snel. Maar goed mooie wenkbrauwen zijn ook nooit weg. Het is fantastisch om je te volgen op de kaart en natuurlijk met je verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Da Nang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 7048

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: