HANOI 6/2-9/2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu HANOI 6/2-9/2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu

HANOI 6/2-9/2

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

24 Februari 2016 | Vietnam, Hanoi

HANOI
Na een voorspoedige vlucht naar Hanoi, kom ik er helaas achter dat ik me niet zo goed heb voorbereid. Ik ben er de hele tijd vanuit gegaan dat ik een VISA on arrival kon krijgen voor Myanmar, maar dat is niet het geval. Ter plekke probeer ik nog mijn e-VISA aan te vragen, maar het is weekeind en is alles gesloten. Beetje stress! Dus vlucht en hotel annuleren in Myanmar, nieuwe vlucht boeken voor na Vietnamees nieuwjaar ( nog net 1 stoel vrij) weer Vietnamees geld pinnen, hotel in Hanoi zoeken en uitvinden hoe ik in Hanoi kom. Eerst met bus naar andere terminal, dan bus naar centrum Hanoi, dan motor taxi regelen die me naar het oude deel van het stadscentrum brengt, waar veel hotels zijn. Gelukkig de 1e die ik probeer heeft plek. Het heeft dus zo moeten zijn dat ik " Tet/ nieuwjaar meemaak in Vietnam.
3 dagen lang dwaal ik elke dag door een ander deel van de stad. Het is een heerlijke stad met tempels, markten, leuke steegjes en natuurlijk het mausoleum van " oom Ho" Bijna alle winkels zijn gesloten, er is heel weinig verkeer/ getoeter.
Velen lopen prachtig uitgedost over straat in de traditionele kleding, genietend met hele families van park en meer of bezoeken de tempels.
Ik vermaak me ook prima door rustig ergens te gaan zitten en alles te observeren en vooral veel foto' s te maken.
Ik ben reuze blij als 1 dag voor mijn vertrek inderdaad mijn e-VISA gemaild wordt. Ik moet nog wel even zorgen dat ik met een ticket kan bewijzen dat ik Myanmar ook weer verlaat. Met slecht werkend internet een flinke opgave.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 7052

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: