YANGON. 10/2-13/2 - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Maud Costa - WaarBenJij.nu YANGON. 10/2-13/2 - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Maud Costa - WaarBenJij.nu

YANGON. 10/2-13/2

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Februari 2016 | Myanmar, Rangoon

YANGON
Vanaf hotel in Hanoi eerst 1/2 uur lopen met mijn tassen voor ik bij het busstation ben. Bij het vliegveld nog een bus naar de internationale luchthaven, waar ik ruim op tijd aanwezig ben om geld te wisselen, te lunchen en mezelf op een prachtige sjaal te trakteren. Vlotte vlucht en na de hele papierwinkel afgewerkt te hebben in Yangon (VISA, inreisformulieren, retourticket en nog enkele papieren ben ik eindelijk in Myanmar. Van de 6 aanwezige ATM's in de aankomsthal werkt er 1 en ben ik de gelukkige die het laatste geld uit deze machine weet te halen. Met enkele andere passagiers deel ik een taxi naar het centrum van Yangon (2 uur).
De eerste indrukken van de rit: heel warm, druk en lawaaiig, geen scooters of motoren in de stad maar des te meer auto's. Opvallend is dat ze rechts rijden en ook het stuur rechts hebben. De volgende dag moet ik duidelijk wennen aan Yangon, kan even niet helemaal mijn draai vinden. Gelukkig is dit slechts 1 dag.
Ik loop de hele dag door Yangon en bezoek prachtige boeddhistische en hindoeïstische tempels en een synagoge. Als ik aan het eind van de dag met een taxi terug naar mijn hotel wil, moet ik hem de weg wijzen met mijn geweldige app "Maps-me", die ook zonder internet te gebruiken is. ( hij kon geen kaart lezen of Engels spreken). Vervolgens heb ik hem vast heel gelukkig gemaakt door het 10-voudige te betalen van wat we overeen gekomen waren, omdat ik nog niet gewend was aan het Birmese geld. De volgende dagen loop ik door heel Yangon, door de Chinese wijk, bezoek markten, kunstgalerij, musea, pagodes en nog meer tempels met 30 m lange liggende en zittende boeddha's. Een heerlijke stad. De 3 uur durende rit in de boemeltrein rondom Yangon (€0,30) vind ik echt ontzettend leuk omdat je langs allerlei gehuchten rijdt waar locals in en uit stappen. Eten doe ik zittend op plastic krukje (kinder tuinmeubilair) op straat waar de heerlijkste geuren je tegemoet komen en het eten voor je neus bereid wordt. Heerlijk en slechts €0,80. Het kopen van een Birmese sim kaart maakt het allemaal iets eenvoudiger om het vervolg van mijn reis uit te zoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Rangoon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 7051

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: