MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2 - Reisverslag uit Carneirinho, Brazilië van Maud Costa - WaarBenJij.nu MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2 - Reisverslag uit Carneirinho, Brazilië van Maud Costa - WaarBenJij.nu

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Februari 2016 | Brazilië, Carneirinho

MANDALAY
Een kort bezoek aan Mandalay, Amarapura en Inwa. Een grote stad waar alle bezienswaardigheden ver uit elkaar liggen waardoor ik de hele dag gebruik maak van de motortaxi. Behalve enkele prachtige tempels ook een bezoek aan een hout, lackerware en marmer werkplaatsen. Met veel geduld en precisie worden de mooiste dingen gemaakt met zeer primitieve gereedschappen. Stofkapjes, veiligheidsmaskers of andere veiligheidsmaatregelen zijn hier nog niet aan de orde.
Vanaf Mandalay Hill een prachtig uitzicht over de hele stad. Dit keer even niet naar boven gelopen om mijn voeten,met toch wat blaren van de trekking, wat rust te gunnen. In de avond naar een marionette voorstelling in een klein familie theatertje. De voorstelling wordt met trots en liefde gebracht. De poppen zijn allemaal met de hand gemaakt. Het is een aardige voorstelling waarbij de opa van de familie na afloop met iedereen een praatje maakt.
Volgende dag een bezoek aan klooster waarbij een " nep" monnik me geld probeert af te troggelen, terwijl ze nooit zelf geld mogen aannemen. Ook naar de werkplaat waar goud "blaadjes" worden geslagen om oa op Boeddha beelden te plakken. Bij Maha Aung Mye Bon Zan Monastery zie ik een paar honderd monniken met hun nap achter elkaar lopen om te gaan eten. Ik was niet de enige helaas. Vrouwen en kInderen lopen weer achter de monniken aan in de hoop dat ze wat lekkers of rijst van ze krijgen.
Bij een weeshuis lees ik een paar verhaaltjes voor in het Engels en heb een enkel gesprekje met een paar meisjes. In de middag nog een bezoek aan een dorpje aan de andere kant van de rivier waar alles per paard en wagen gaat. Er zijn 5 toeristen en 30 wagens dus kan flink afdingen voordat we over stoffige zandweggetjes nog enkele oude tempels bezoeken. Het leven gaat hier zo langzaam, prachtig om te zien. Hier heeft vast niemand last van een burn out. Tot slot van de dag de zonsondergang zien boven de 1200 meter lange teakhouten U-bein brug. Tussendoor moet ik nog even mijn pas laten blokkeren, daar ik die vandaag ergens verloren ben. Vervelend maar gelukkig heb ik er nog een. Al met al een geslaagde dag voordat ik met de nachtbus verder trek naar Bagan.

  • 28 Februari 2016 - 00:56

    Marianne:

    Bedankt Maud voor al je mooie verhalen. Geweldig wat je allemaal hebt beleefd. Wat een ervaring. Goede terug reis.
    Liefs Marianne

  • 28 Februari 2016 - 11:32

    Simone:

    hihi....had je gezien dat je locatie op de kaart aangeeft dat je in Brazilie bent.....:-).
    Wij weten beter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Carneirinho

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 7049

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: