LANGKAWI 27/2-3/3 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu LANGKAWI 27/2-3/3 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu

LANGKAWI 27/2-3/3

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 Maart 2016 | Maleisië, Langkawi Islands


LANGKAWI
De laatste dagen van mijn bijna 5 maanden durende reis door Zuidoost Azië breng ik door op Langkawi, een eiland aan de westkust van Maleisië.
Tijd om terug te blikken op alle ervaringen, indrukken en contacten die ik heb op gedaan. Het was dromen, durven en nu heb ik het gedaan! Mijn doel was de reis.
Al mijn zintuigen heb ik gebruikt, ben uit mijn comfort zone gestapt en de reis die begon met een enkele stap zijn uiteindelijk bijna 1000 kilometer geworden.
Ik heb door 7 landen gereisd en 15 eilanden bezocht. Ik heb 15 vluchten genomen, 23 boottochten, waarvan 7 volledige dagen. Andere vervoersmiddelen waren heel veel bussen, treinen, auto's, scooter, fiets, taxi, riksja, motor met zijspan en paard en wagen. Ik heb op meer dan 50 verschillende plaatsen overnacht, variërend van hotel, homestay bij locals thuis, in slaapzalen met 6-12 mensen, 4 dagen op dek van een boot met 20 anderen, maar ook in een klooster bij de monniken.
In bijna elk land een kookcursus gevolgd, waarvan ik de recepten zeker thuis ga uitproberen. Ook heerlijke massages genoten door zeer ervaren masseuses, een kneus, een oud dametje op het strand, blinden en ex- gevangenen.
Ik heb genoten van de vriendelijkheid en gastvrijheid van heel veel mensen.
Ik heb het erg fijn gevonden om van zovelen af een toe een berichtje of mail te ontvangen. Dank jullie!
Al met al een onvergetelijke, kleurrijke en prachtige reis, die mede doordat Sjoerd mij de ruimte heeft kunnen geven, een geweldige ervaring is geworden. Ik hoop dat er nog vele reizen zullen volgen samen met Sjoerd.

  • 02 Maart 2016 - 17:21

    Lucas Kruse:

    Nogmaals: heel indrukwekkend. Compliment ook voor de prima geschreven reisverslagen. En goede reis terug.

  • 02 Maart 2016 - 19:48

    Simone:

    prachtig.
    en weet je....het houdt niet op...deze ervaring en deze herinneringen blijven bij je...een heel leven lang.

    tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 7059

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: