Vervoer Ipoh - Pangkor 26/10 - 29/10 - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu Vervoer Ipoh - Pangkor 26/10 - 29/10 - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu

Vervoer Ipoh - Pangkor 26/10 - 29/10

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

29 Oktober 2015 | Maleisië, Bentong Town

Op weg naar Ipoh een prima busverbinding, hoewel de blaasspieren nog wat extra training behoeven. Aangekomen bleek ik afgezet te zijn op een busstation 16 km buiten de stad zelf dus op zoek naar volgende bus. Helaas niemand kan vertellen welke bus. Dan maar een taxi. Chauffeur nr 1 zegt mijn hotel niet te kennen en haalt nr 2 erbij. Samen staan ze te overleggen maar ook met adresgegevens komen ze er niet uit. Nr 3 biedt ook weinig hoop. Ik op zoek naar iemand binnen die zowel Engels als maleis praat en het uit kan leggen aan de chauffeur. Gelukt , maar dan hebben ze geen van allen echt zin om mij mee te nemen. Gelukkig nr 4 wel. De rit gaat vlot, maar rijden we zeker 3 rondjes extra voordat hij me bij het hotel kan afzetten. Gelukkig wel van te voren een prijs afgesproken. Bij het hotel hangt een briefje op de gesloten deur: "ik ben even weg, bel me" en ja dan heb je geen simkaart van Maleisië dus dat is niet zo makkelijk. Sta ik dan met alle bagage. Eerst maar kop thee in een onooglijk Chinees tentje waar opa zit te slapen en nog een paar oude mannetjes de krant lezen. Ik vraag om thee en krijg koffie. Het eten dat ik aanwijs komt wel goed. Gelukkig mag ik de telefoon van een dametje lenen om te bellen. Half uur later kan ik inchecken.
De stad bezit prachtige architectuur, schitterend treinstation en mooie kunst aangebracht op muren overal in de stad. Bezoek ook een huis uit eind 1800 nog in originele staat en volledig ingericht. Hier kwamen de mannen die de tinmijnen beheerden bij elkaar om te genieten van de goede dingen van het leven.

Busticket naar Pangkor moet je van te voren kopen om je te verzekeren van een zitplaats. Een half uur lopen naar busstation geeft me prima de gelegenheid wat van de stad te zien. Helaas wordt ik op het lokale busstation van het kastje naar de muur gestuurd. Men spreekt geen Engels en er zijn geen andere toeristen aanwezig. De een zegt bus 5 en de ander 7. Ik vertrouw het niet helemaal en besluit morgen vroeg naar de grote busterminal buiten de stad te gaan en daar een ticket te regelen want via internet kon ik alleen een avond ticket boeken en dat lijkt me niet prettig. Alles is verder prima verlopen, juiste bus gevonden en een boot naar het eilandje Pangkor waar ik heerlijk geniet van strand en zee. Heb ook kennis gemaakt met heel veel kleine kwallen die gemeen prikken, een bloedzuiger die ik net op tijd van mijn sok kon redden en verder zijn er erg veel apen, honden en katten met mismaakte staarten.Het is een klein eiland waar je in 2 uur omheen rijdt. Voornaamste middelen van bestaan zijn visvangst, botenbouw en toerisme, hoewel het er nu heel rustig is .

  • 29 Oktober 2015 - 14:25

    Ayelle:

    Hahaha wat een heerlijk verhaal weer, met een goed einde! Zo te lezen red jij jezelf wel :)
    Goeie tip van Maurice!! Je moet alleen wel van te voren even checken of je internet nodig hebt om de app te gebruiken... Meestal is er geen wifi op busstations namelijk..
    Ik ga even opzoeken waar je nu zit! Enjoy mam en keep the stories coming :)

  • 30 Oktober 2015 - 08:54

    Marianne:

    Wat weer een mooi verhaal. Wel spannend met al die onzekerheden. Wat zijn we hier dan verwend, wat we natuurlijk best weten. Maar dan word je er ook nog mee geconfronteerd.
    Het is leuk om je op de kaart te volgen.

  • 30 Oktober 2015 - 15:54

    Marieke:

    Geweldig al die onduidelijkheden! Zo leuk om te lezen. Alles gaat een versnelling lager!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Bentong Town

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 7079

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: