Langkawi 2/11 - 10/11 - Reisverslag uit Kuala Krai, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu Langkawi 2/11 - 10/11 - Reisverslag uit Kuala Krai, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu

Langkawi 2/11 - 10/11

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

22 November 2015 | Maleisië, Kuala Krai

Vanuit Taiping met taxi om 5.30 uur naar de trein. Helaas was de chauffeur het vergeten dus hoteleigenaar uit bed gebeld om dit te regelen. Gelukkig op nippertje de trein gehaald. Leuke reis doordat ik gesprek raakte met Maleisische vrouw over zwangerschap/ verlof, werk en onderwijs. Na trein nog een bus, boot en taxi om op Langkawi bij mijn hostel te komen. Ik heb een hokje van 2x1 voor mezelf afgescheiden met een lap stof. Het is een prachtig eiland dat ik met een scooter ga verkennen. Eerste keer vind ik het erg spannend want het verkeer is chaotisch en druk zonder echt verkeersregels. Slechts 1 x in de berm beland doordat ik gas gaf ipv te remmen. Bewegwijzering is hier heel summier dus ik geniet volop van mijn (ver)dwalen. Kom bij prachtige mooie strandjes uit waar niemand is. Bezoek een aantal watervallen en neem de tijd om een boek te lezen. Bij diverse tempels staat precies beschreven wat je mag/ moet offeren. Behalve 9 eieren ook het liefst rode fanta, bloemen etc. Klein salamandertje uit het flesje rode fanta gered. Bijzonder vond ok ook de avond/ nachtmarkt. Iedereen verkoopt op een trapveldje zijn eigen specialiteit in zijn stalletje. Ik heb me tegoed gedaan aan al deze Maleisische tapashapjes, maar vooral de pannenkoek met mais, pinda's en kokos was erg lekker.
Geniet een aantal dagen heerlijk van zon en strand waarna ik mijn reis ga voortzetten naar Bali.

  • 22 November 2015 - 16:41

    Marianne:

    Hallo Maud
    Goed om weer wat van je te horen. Ik keek er al naar uit. Jeetje, dat is ook wat dat je met de scooter in de berm bent beland! Hier moet je een rijbewijs halen. Zonder verkeersregels lijkt het me echt een toestand om tussen het verkeer te bewegen. Elke keer mooi om te lezen, dat je geniet van al die spannenende mooie dingen. Kijk uit naar je volgende ervaring. Groeten Marianne

  • 22 November 2015 - 18:38

    Jos Van Giffen:

    Dag Maud, wat leuk om zo wat over je belevenissen te lezen.
    Zo te zien , gaat het je goed en geniet je van deze reis!
    Het verschil tussen de donkere koude natte dagen hier en jouw
    Scootertochten is groot! Veel plezier nog!
    Zeer hartelijke groeten van. Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Krai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7080

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: