BALI - Seminyak / Ubud. 11/11 - 17/11 - Reisverslag uit Kuala Krai, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu BALI - Seminyak / Ubud. 11/11 - 17/11 - Reisverslag uit Kuala Krai, Maleisië van Maud Costa - WaarBenJij.nu

BALI - Seminyak / Ubud. 11/11 - 17/11

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

25 November 2015 | Maleisië, Kuala Krai

BALI - Seminyak en omgeving 11/11 - 12/11
De tijd vliegt voorbij en doe ik heel veel op een dag en ben ik veel aan het regelen wat niet altijd meevalt door slechte internetverbinding. Dus ik loop wat achter met het bijhouden van mijn blog!
Na 2 vluchten geland in Bali en direct naar hostel waar ik overnacht in een dorm met 10 anderen. Raak aardig gewend aan hostels, voordeel is dat je direct contact hebt en krijg je leuke tips van anderen. Volgende dag een privetour kunnen regelen. Ik bezoek een koffieplantage en kan het hele proces van de bereiding van Luwak-koffie volgen. "Possems" eten de bladeren van koffieplanten en onder invloed van enzymen in hun maag- darmkanaal scheiden zij poep uit die gebruikt wordt voor de bereiding van koffie. Poep wordt gewassen, gedroogd, gepeld,geroosterd en dan gemalen tot koffie. Deze koffie smaakt heerlijk en kan niet op tegen nespresso of welke ander merk koffie dan ook.
Maak nog een uitstapje naar een schitterend strand waar ik mezelf trakteer op een heerlijke voetmassage door oud dametje die even oud/ jong blijkt te zijn als ik. We spreken een prijs af en na afloop troggelt ze mijn oorbellen af omdat ze die zo mooi vindt. Ik doe ze uit en zij doet ze direct in. Probeert daarna nog te sjoemelen door te zeggen dat de prijs voor 1 been was. Daar trap ik niet in. Eind van de dag naar Ulu Watu, schitterende tempel op een klif, 200 meter boven zee. Uitkijkend over zee, woon ik bij ondergaande zon een voorstelling van Kecak dansers (apendans) bij. Erg indrukwekkend en ongelooflijk mooi. Voordien was mijn zonnebril al vakkundig door een aap van mijn hoofd getrokken en heeft hij getest hoe stevig het montuur was en of de pootjes inderdaad 360 graden konden draaien. Voor een banaan wilde hij mijn bril wel weggooien en kon ik die bewonderen.

BALI - Ubud 13/11 - 17/11
Op weg naar Ubud maak ik enkele stops bij batik en ikat weverij en raak ik op slag verliefd op al die prachtige stoffen, kleuren en motieven. Ik kon me nog beheersen om niet meteen groots in te slaan, lukt me later niet meer. Onderweg zie ik diverse andere dorpen die allen in het teken van diverse ambachten staan zoals hout bewerken, schilderen, manden vlechten van bamboe en zilver smeden.
Nog een uurtje, zittend op muurtje, in het apenbos doorgebracht, maar niets meegenomen wat ze konden afpakken. Het is enig om te zien dat als ma gevlooid wordt door pa ze babyaap bij zijn staart en poot pakt zodat die niet weg kan rennen.
Ik logeer ditmaal bij locals thuis in echt balinees huis midden in het centrum van Ubud met in de tuin hun eigen tempel. Erg mooi. Eenmaal geïnstalleerd ga ik de straat op en woon nog een prachtige voorstelling van Balinese dansen bij( Lebong en Barong) in het Puri Saren paleis.
Ubud vind ik zo inspirerend en er is zoveel te zien, te beleven en te ervaren dat ik elke dag een nacht bijboek. Ik volg hier mijn 2e kookklas, volg diverse yogalessen ( zeker iets om in Nederland voort te zetten) geniet van een heerlijk massage en neem Balinese dansles. Waanzinnig moeilijk, alles beweegt, vingers, tenen, ogen, heupen en lichaam. Bijzondere ervaring bij Ayu thuis op haar terras voor het huis. Door 2 uur intensief oefenen heb ik heel veel respect gekregen hoe zij met grote gratie dansen.

  • 25 November 2015 - 15:59

    Maurice:

    Geweldige verhalen. Wat een avontuur. Lekker dat je zo flexibel bent dat je lang op een mooie plek kunt blijven. Geniet er nog even van.

  • 25 November 2015 - 18:07

    Simone:

    heerlijk, heerlijk en heerlijk.
    Ook zo fijn herkenbaar én toch ook weer anders...heerlijk!!
    Ga vooral door met onderzoeken en genieten. Laatons het dan maar weer weten.
    Liefs en x S

  • 26 November 2015 - 10:05

    Sjoerd:

    Woh, indrukwekkend en overweldigend mooi allemaal. Volgens mij kom je veel tijd tekort. Oprties: langer blijven of teruggaan?

    Tot over 14 nachtjes in Bangkok!

    Lfs
    Sjoerd

  • 28 November 2015 - 12:09

    Marianne:

    Op onze bridge avonden ben je regelmatig het onderwerp van gesprek. Vragen ons dan af wat jij zou zeggen. Eerst werken en dan pakken! We missen je hulp. Natuurlijk hebben we het ook over je bijzondere reis en wat je allemaal meemaakt. Met veel bewondering hebben we het er over. Kan me voorstellen dat je verliefd werd op de stoffen die de meest mooie kleuren hebben. Kan je daar ook niet wat laten maken? Wat goed dat je gedanst hebt. Inderdaad heel knap dat alles beweegt. En ook zo sierlijk. In Egypte vond ik dat ook van die buikdanseressen. Ik vind dat hoelahoep al lastig! Blijf genieten en tot de volgende x

  • 01 December 2015 - 23:12

    Driek:

    Ik verwacht een voorstelling in Heemstede!

  • 02 December 2015 - 19:43

    Hendrik:

    Maud, ik volg het allemaal en het lijkt mij geweldig. Blijf verslag doen en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Krai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7077

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: