MUI NE 24/1 - 26/1 - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu MUI NE 24/1 - 26/1 - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu

MUI NE 24/1 - 26/1

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

28 Januari 2016 | Vietnam, Mui Ne

MUI NE 24/1 - 26/1
Na een onrustige, rumoerige en slapeloze nacht door housemuziek bij de buren, dronken en luidruchtige kamergenoten en rinkelende telefoons was ik blij dat ik s'morgens vroeg in de slaapbus van Shanghai naar Mui Ne kon stappen. Languit met handbagage op schoot kon ik even bijslapen. Tijdens de reis raak ik in gesprek met een Rus die Engels en wiskundeles geeft op een Vietnamese privéschool en me uitnodigt een bezoek te brengen aan zijn school voor een gastles. Ontzettend leuk lijkt me dat, maar wacht eerst rustig af of ik ook verdere info per mail krijg.
Met de adresgegevens pak ik de volgende dag de bus naar Phan Tiet. Er zijn hier echter geen bushaltes en is het gebruikelijk een bus aan te houden door je arm op te steken. Nadat ik 4 verkeerde bussen heb aangehouden, is de volgende eindelijk de juiste. Dankzij de app Maps-me, waar ik uitgebreid van mijn eigen kids uitleg in heb gekregen, lukt het me op de juiste plek uit te stappen. En ja dan stap je een Vietnamese school binnen, waarbij alle kids een uniform dragen. De jongens een krijtstreep pak en de meisjes Schotse ruit rok en blouse. De klassen en groepen zijn erg klein, max 10 leerlingen. Ik wordt heel hartelijk welkom geheten en vertel ik wat over mezelf en Nederland, over de verschillende sporten in Nederland en ons gymonderwijs. Op deze school wordt er weinig aan sport gedaan en is er slechts een klein pleintje om te spelen. De kids eten en houden allemaal siësta op school. We gaan aan de slag met fitnessoefeningen in de klas en wisselen een aantal spellen met elkaar uit. Ik leer hun 2 spellen om op het plein te spelen en zij leren mij het spel "uhhhhh". Ik heb echt genoten van deze heel speciale ervaring vond het zo ontzettend leuk dat ik dit niet snel vergeten.
Bij zonsopgang ( 4 uur op) een prachtige tocht naar de rode en witte zandduinen gemaakt waar Mui Ne bekend om staat. Prachtige zandstructuren door de hier altijd aanwezige harde wind. Als we later bij het vissersdorp aankomen zijn net alle vissers binnen met hun visvangst en is er een grote bedrijvigheid van vis verdelen en verkopen. Ze vissen met boten die net ronde tobbes zijn. Leuk gezicht. Overal op het strand kruipen verdwaalde krabben en kronkelen er glibberende alen.
De laatste stop deze ochtend is bij de sprookjes rivier, Suoi Tien, waarbij de bodem bestaat uit rood zand en we door het heldere water naar een kleine waterval waden. Langs het riviertje prachtige krijtrots formaties die voor prachtige kleurcontrasten zorgen te samen met de helderblauwe lucht. Een toppertje!
Nog een dagje genieten van een heerlijk zwembad, informatie vergaren voor het vervolg van de reis en binnenlandse vlucht boeken voordat ik weer verder trek naar Dalat.

  • 28 Januari 2016 - 12:58

    Lucas Kruse:

    Ben (opnieuw) onder de indruk van al je belevenissen. Hartelijke groet, Lucas

  • 28 Januari 2016 - 17:18

    Marianne:

    Net weer al je verhalen gelezen. 3 in 1 x ontvangen. Geweldig wat je allemaal mee maakt. Ook leuk om zo'n Vietnamese school te bezoeken. Goede reis naar Dalat. Ik heb gelezen dat het een bijzondere stad moet zijn. En met mooie watervallen. Groetjes Marianne

  • 01 Februari 2016 - 15:56

    Sjoerd:

    Dankjewel voor je prachtige reisverhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7078

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: