Dalat. 27/1-29/1 - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu Dalat. 27/1-29/1 - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Maud Costa - WaarBenJij.nu

Dalat. 27/1-29/1

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 Februari 2016 | Vietnam, Ðà Lạt

DALAT
Na vlotte bus reis word ik afgezet bij busstation waarna ik een scooter taxi regel die mijn bagage achterop vastmaakt en ik me tussen bagage en rijder wring. Hij blijkt een van de eerste easy ryders te zijn en na het lezen van zeer goede beoordelingen besluit ik morgen met hem een country-side tour te maken. Afgezet bij mijn hotel krijg ik uitnodiging van een Canadees koppel, die ik 2 weken eerder heb ontmoet, om wat met elkaar te drinken. Erg leuk en wisselen we onze wederzijdse ervaringen uit. Dalat staat bekend om zijn bloemen en bruidsmode. Ik slenter door de stad en bezoek een oud treinstation, tempel, vervallen paleis en het " crazy house" waar ik niet echt warm voor loop( apart Efteling achtig huis met alleen maar ronde vormen) In de avond eet ik in het hostel waar er door de eigenaresse voor 25 man heerlijk Vietnamees wordt gekookt met een keur aan hapjes. Volgende dag met easy rider op stap. De tour is heel bijzonder door al zijn persoonlijke contacten, waardoor ik de niet toeristische route krijg en langs kleine zijde - en rijst fabriekjes kom. Bij een familie langs ga waar vegers gemaakt worden en ergens anders waar rozen met de hand verpakt worden in dozen. De waterval is weer prachtig maar ben kleddernat omdat ik vlakbij wilde komen. Tot slot nog bezoek aan dorpje van ethnische minderheid en met enkele Vietnamese woorden kan ik contact maken en zitten we met opa, de vrouwen en kinderen voor hun huis. Na een tijdje zijn de kids niet meer verlegen. Volgende dag vroeg op en wordt ik, met motor deze keer, bagage over het stuur naar busstation gebracht. Ging erg hard en kon ik me niet goed vasthouden, maar ben blijven zitten! Ruim op tijd op het vliegveld. De luxe van de vlucht bespaarde me een busreis van 14 uur naar Hue. Helaas blijkt mijn vlucht 9 uur vertraging te hebben dus heb ruim de gelegenheid om mijn gemaakte busreservering + hotel weer te annuleren omdat ik daar vandaag niet meer ga aankomen. In verband met het komende nieuwjaar, reizen veel in het buitenland wonende Vietnamezen, terug naar huis om dit samen met familie te vieren. ( boeken van tickets voor trein, bus en vlucht wordt steeds lastiger, alles uitverkocht). Raak tijdens deze lange dag op vliegveld met Vietnamees echtpaar in gesprek die in Australië wonen. Hij vertelt me over zijn vlucht na de oorlog, uit Vietnam per bootje van 9 meter met 40 man aan boord. Als hij vertelt gaat hij fluisteren en kijkt voortdurend om zich heen. Pas na 20 jaar durfde hij terug te komen om zijn familie weer te zien.
Aangekomen in Hue worden zij door familie opgehaald en krijg ik heel lief een lift naar mijn hotel.

  • 02 Februari 2016 - 11:34

    Simone:

    blijft heerlijk te lezen.
    Bijzondere ervaringen die bijzondere herinneringen maken! Die gaan een heel leven mee!!!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

02 Maart 2016

LANGKAWI 27/2-3/3

27 Februari 2016

MYANMAR -MANDALAY. 18/2-19/2

27 Februari 2016

KALAW. 14/2-17/2
Maud

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 7081

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: